poniedziałek, 9 kwietnia 2018

Książki do wyzwania "Zatytułuj się"

Nie opisuję tu wszystkich książek,które są czytane u mnie w domu. Nie wyrobiłabym się czasowo.
Te dwie pozycje pewnie też nie trafiły by tutaj, gdyby nie to, że pasują do wyzwania Zatytułuj się

"Gdybyś mnie kochała" Grażyny Jeromin - Gałuszka to książka, którą pożyczyła mi mama.
Ciężko powiedzieć czy to kryminał czy opowieść o miłości. Głównego bohatera Maksyma poznajemy bowiem w momencie, gdy budzi się pokoju hotelowym tuż obok zamordowanej kobiety. Nic nie pamięta z poprzedniego wieczoru i być może dlatego ucieka do wspomnień z dzieciństwa. Razem z nim przenosimy się na wieś, gdzie jako chłopiec spędzał letnie wakacje w towarzystwie babci, kuzyna oraz trzech sióstr mieszkających tuż za rzeką. Trzeba przyznać, że to własnie te wspomnienia są najlepszą częścią tej książki. Barwne postaci i ciekawe wiejskie życie sprawiły, że przy czytaniu nie raz uśmiechałam się pod nosem. Ale pozostaje do rozwiązania tajemnica śmierci dziennikarki, która jak się później okaże jest powiązana z dawnym, nagłym zaginięciem kuzyna Maksyma. Książkę dobrze się czytało, wciągała i choć nie brakowało w niej smutnych, a nawet dramatycznych wydarzeń  napawała spokojem i optymizmem.




"Ocal mnie od złego" Allomy Gilbert - tą książkę mam na swojej półce dzięki wymianie organizowanej przez Śląskich Blogerów Książkowych. Jest to książka o cierpieniu gnębionego i katowanego dziecka, a takie pozycje jednocześnie poruszają i przerażają. Kiedyś czytałam kilka książek Cathy Glass. Jest ona rodziną zastępczą i opisuje krzywdy, jakich nieraz doznawali jej podopieczni w swoich biologicznych rodzinach. w przypadku Allomy Gilbert było inaczej. Miała ona kochających rodziców, którzy jednak nie bardzo radzili sobie z dorosłym życiem i wychowaniem córeczki. Zmanipulowani przez Eunice, oddali jej swój skarb, będąc przekonani, że ta kobieta zapewni lepszy start w życiu ich dziecku. Eunice okazała się fanatyczka religijną, kobietą bez serca, która sprawiła, że życie powierzonych jej dzieci zamieniło się w piekło. Trudno przytoczyć tu ilość kar, jakie musiały ścierpieć dzieci. Aż trudno uwierzyć, że po tym wszystkim były w stanie wieść normalne życie. Książkę przeczytałam, ale puszczam ją dalej w świat na kolejnej wymianie. Wolę zapełniać swe półki bardziej optymistycznymi historiami.


Książki zgłaszam do wyzwań: Zatytułuj się oraz Dziecięce poczytania Bonusowe



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz