czwartek, 21 grudnia 2017

Matematyczne choineczki

Wczoraj rano w  naszym kalendarzu adwentowym Mały znalazł zadanie: Wykonaj choinki z różnych figur geometrycznych. Wyciągnęliśmy więc kolorowy papier i zabraliśmy się do roboty. Mama wycinała, synek zaginał i tak oto powstały dwie choineczki: z kółek i z odpowiednio poskładanych kwadratów.


Następnie ja poszłam szykować obiad, a Mały w tym czasie samodzielnie wykonał choineczkę z trójkątów i nawet ją odpowiednio udekorował.




Pisałam już, że uwielbiam "inspirować się" projektami blogowymi. W ramach projektu Matematyka na święta powstał wpis Moni z bloga MaMiBa, a w nim choineczki z działaniami. Odwiedziłam tę stronę, choinki wydrukowałam i podsunęłam Małemu. Znalazłam też jakieś naklejki z cyferkami co bardziej uatrakcyjniło mu pracę. Mały liczył dzielnie dopóki starczyło mu palców, potem pozwoliłam mu odkryć do czego służy kalkulator :)

Mniejsze choineczki podzieliłam: w części dodawaliśmy, a w części mnożyliśmy.


A tu z pomocą przyszedł starszy brat i sposobem pisemnym wykonał trudniejsze działania.


A wieczorem w salonie stanęła wyczekiwana żywa choinka. Tata ściągnął ze strychu wszystkie ozdoby i dziś od rana Mały walczy ze sobą by nie ubrać jej samodzielnie. No, ale obiecał czekać na brata.

Wpis ten oczywiście zgłaszam do projektu Matematyka na święta i bardzo dziękuję Bubie za zorganizowanie tej zabawy.

3 komentarze:

  1. Same korzyści z tego projektu :-)
    I tak miało być!
    Zabawa (i nauka) dla rodziny, inspiracja dla innych :-)
    Wszystkie choineczki świetne, ale odkrywanie kalkulatora i praca zespołowa (ze starszym bratem) lepsze! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne są Wasze choineczki! I fajny pomysł z wykorzystaniem naklejek, dzieci to lubią.:) Coraz bardziej odkrywam, jak jedna inspiracja rodzi kolejną, jak można rozwijać pomysły! Aż się chce coś robić!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. takie choineczki to i my chyba bysmy zrobili :)
    super pomysły!

    OdpowiedzUsuń