sobota, 20 stycznia 2018

Niezwyciężony zajączek Edzio

"Niezwyciężony zajączek Edzio" to jedna z tych książek, które Mały sam wygrzebał sobie na bibliotecznych półkach. Okazała się całkiem przyjemną opowiastką o mieszkańcach Doliny Jałowca.


Lis Wierszopis, Sroka Jednooka, Żmija Szyssyczewska, Kruk Karol Wielki to tylko niektóre z przezabawnych zwierzątek. Jest także dobry wilk Jarosław i budzący grozę wilk Olbrzympała. A w pobliżu mieszka także przyjaźnie nastawiony gajowy ze swym psem Cezarem.


Miło czytało nam się tę wesołą książeczkę, ale przez cały czas po głowie chodziło mi pytanie: kim jest jej autor? Nazwisko znajome, ale kojarzyłam je tylko ze znanym aktorem teatralnym i filmowym. Z pomocą przyszła mi Wikipedia. No tak, jak mogłam zapomnieć, że Andrzej Grabowski to uwielbiany kiedyś przez mnie Pan Tik Tak. Pomysłodawca Zająca Poziomki, Kulfona i żaby Moniki, autor Ciuchci, Budzika, Profesora Ciekawskiego. Żałuję, że moje dzieciaki nie kojarzą już tych programów. Kiedyś gromadziły przed telewizorami tłumy młodych odbiorców, uczyły, bawiąc jednocześnie. I na długo zapadły w pamięć naszemu pokoleniu.
Dobrze chociaż, że po odejściu z telewizji pan Andrzej zajął się pisaniem książek. Będziemy szukać w bibliotece jego kolejnych pozycji.

Książkę "Niezwyciężony zajączek Edzio" zgłaszam do wyzwań: WyPożyczone oraz Dziecięce poczytania Bonusowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz